دوسر برد، دوسر باخت یا قهرمان | کدام را باور کنیم

دوسر برد، دو سر باخت نام مستندی به کارگردانی آزاده مسیح زاده است و قهرمان نام فیلمی به کارگردانی اصغر فرهادی. به راستی در چنین اوضاعی که حق مولف وجود ندارد مخاطب امروزی سینما دیگر با خیال راحت نمی تواند آثار را تماشا کند. او نمی داند آیا نامی که در تیتراژ آورده می شود نام مولف است یا متقلب. به هیچ عنوان قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود را ندارم تا بار دیگر این نکته را گوشزد کنم که پیش از این هم بر سر فیلم ده عباس کیارستمی چه اتفاقی افتاد. مانیا اکبری هم مانند مسیح زاده ادعا کرده بود که ایده اش دزدیده شده.

سوال اول : این که چرا در این مدت خبری از مستند حیرت انگیز آزاده مسیح زاده نبود؟

سوال دوم: چرا بعد از پخش این فیلم آن قدر همه چیز شبیه به مستند است؟

فرهادی برای آنکه قهرمان واقعی سینمای ایران باشد باید تا آخرین لحظه ها پای فیلمش بایستد او در صفحه اینستاگرام خود گفته است:در تمام سال های فعالیت خود از حاشیه پرهیز کرده و ابراز بیزاری کرده است.

یک لحظه خود را جای فرهادی مولف بگذارید. اثر هنری مانند فرزند انسان می ماند. اگر بگویند فرزندتان مال خودتان نیست چه حالی پیدا می کنید.

از سوی دیگر ازاده مسیح زاده با خاطر جمعی از مستند خود صحبت می کند که شاید حقیقت داشته باشد. یک لحظه هم خود را جای مسیح زاده بگذارید.

چه کسی حق دارد؟ چه کسی حق دیگری را خورده است. و واقعا این میان چه کسی قهرمان است. من باور دارم قهرمان واقعی زمان و مردم هستند. مردم می توانند با دامن نزدن به حواشی و قضاوتی که بر اساس تحقیق و منطق باشد این حاشیه سینما خراب کن ایران را دور کنند.

بیایید قهرمان سینمای خود باشیم .

تیزر فیلم قهرمان اصغر فرهادی

تیزر مستند دوسر برد دوسر باخت آزاده مسیح زاده

علی رفیعی وردنجانی