گلشیفته یا مهناز ؟ مسئله این است / در پی اظهارات جنجالی چهره های هنری

گلشیفته یا مهناز ؟ / آقای احمد نجفی پس از کش و قوس های فراوان از روی صندلی داغ برخاست و درِ شورای صنفی نمایش را گِل گرفت ؛ در پی جنجال ها و واکنش هایی که این اقدام به همراه داشت خانمی که شما باشین (نیوشا ضیغمی) در اینستاگرام نوشت : پاسپورت کشورم (ایران) برای سفر به جزایر لانگرهاوس ارزشی ندارد ، دلم می خواهد فرزندم پس از اختلاس و لو رفتن فیلم هایش برای اقامت در دیگر کشورها راحت باشد . از سوی دیگری لیلا حاتمی که از نقش آفرینی خود در فیلم خوک (ساخته مانی حقیقی) هیجان زده بود برای اولین بار در نشست خبری یک فیلم سینمایی آن هم پس از جریان روبوسی با ژیل ژاکوب تقریبا فقید ، حرف های سیاسی زد و از چنین اوضاعی در کشور ابراز شرمساری کرد .

وقتی لیلا خوک شد

در این وانفسا احسان علیخانی امسال رسانه ملی را بی ستاره رها کرد تا ثابت کند تنها دری که باید گِل گرفته می شد ، درب صنفی شورای نمایش نبود و گِل کاری آقای نجفی حالا حالا ها ادامه دارد . البته که همه این عزیزان پس از وقوع چنین حادثه یا قبل از آن چهره های محبوبی بوده و یا هستند اما از آنجایی که یک مَثَل می تواند تا ابد به شکل گفتاری و یا نوشتاری باقی بماند ،  انجام عملی آن و رسانه ای شدنش می تواند آغازی برای فصل سرد حاشیه سازی و حاشیه نویسی در مطبوعات باشد ؛ چرا که یکی از وظایف نا نوشته رسانه دامن زدن به جریان هایی است که افکار جامعه را درگیر خود می کند حال سوال اینجا است که اکنون با وجود تلگرام و اینستاگرام چگونه می توان دامنی پای حاشیه کرد و آن را به حرکت دورانی تشویق . ابتدا از چرایی سخنان لیلا حاتمی شروع می کنیم : لیلا حاتمی با علم به اینکه مردم از عذر خواهی او بابت روبوسی با یک هنرمند غربی و از همه بالاتر دست دادن با آن راضی نشده اند این گونه می خواسته کار را یکسره کند و جریان خوک شدن هنرمندان در سینمای ایران را آزادانه به نمایش گذارد . از سوی دیگر لیلا حاتمی در فهرست بازیگران زیبای زن جهان قرار دارد و طبیعی است که چنین واکنش هایی نشان دهد چرا که امثال سوسن پرور (که اتفاقا بازیگر زیبایی است) هرگز حق ندارند حرف سیاسی بزنند و یا گوشه اخمی به دیگران نشان دهند . همه این دلایل مارا قانع می کنند تا همدردی خود را با لیلا حاتمی پس از خوک شدنش اعلام کنیم و از همین جا یک عدد دی وی دی بدون تبلیغ آموزش زبان انگلیسی با پست پیشتاز به عنوان هدیه برای او ارسال کنیم .  

اخم نکن بهت نمیاد

مهناز افشار که سر خود را بی کلاه می دید در توئیتی اعلام کرد که بخاطر حمایت از یک فرد ناشناس برای انجام یک کار ناشایست ممنون التصویر شده است . این توئیت تهیه کننده فیلم «لاتاری» را سراسیمه از خواب بیدار کرد تا با چشمانی پف کرده و برآمده در جواب این لیدی بزرگوار سینمای ایران بنویسد : من دیشب عکست و تو بیلبوردهای شهری دیدم خانم شما خودت سوپر استاری نیازی به این کارها نداری . گلشیفته یا مهناز ؟ / تا اکنون که نویسنده این مطلب را می نویسد مهناز بزرگوار کامنتی روی این نوشته قرار نداده اما از اتفاقات معلوم است که کار گلشیفته حسادت برانگیز تر از کار آقای نجفی و یا حتی لیلا حاتمی در آلمان است چرا که وقتی سید محمود رضوی ، لاتاری رایگان را به مهناز هدیه می کند و لیلا همچنان سر خود را بی کلاه می بیند باید منتظر اظهارات سیاسی تر و اولین بار تر از این بازیگر زیبای سینمای جهان باشیم .

احمد نجفی توبه کرد

احمد نجفی پس از تماس های مکرری که از احسان علیخانی و همچنین سید محمود رضوی بابت گِل کاری مناظر و منازل متعدد دریافت کرد طی مصاحبه خیالی اعلام کرد من فقط یک بار فیلمی را می سازم و این مشکل مخاطب است که دوست داشته باشد آن فیلم ادامه پیدا کند . از سوی دیگر لیلا حاتمی در هواپیما نشسته و سخت در فکر این موضوع است که برای عذرخواهی از مردم به طوری که آنها را برای روبوسی ، دست دادن ، و حرف سیاسی زدن قانع کند ، چه بگوید به همین دلیل هواپیمای آسمان مملو از بخار شد تا حدی که خدمه مجبور به بازکردن پنجره ها شدند و بار دیگر لیلا بر اثر وجود نیروی گریز از مرکز مجبور به گرفتن دست تارانتینو شد که در همان حال عکاس اعزامی واحد حاشیه سازان اصفهان امروز از آن صحنه عکسی به یادگار برداشت . نیمه شب بود که تقریبا احسان علیخانی اعلام کرد بر اثر آلودگی هیچ ستاره ای در رسانه ملی دیده نمی شود که بخواهیم چنین برنامه ای داشته باشیم سعی می کنیم هزینه های این برنامه را برای احداث یک بیمارستان مجهز به نورپردازی و … در لوکیشن ماه عسل صرف کنیم و از میهمانان اشک دربیار بیشتری دعوت کنیم . اما نیوشا ضیغمی به حالت قهر اینستاگرام را ترک کرد و در توئیتی نوشت : هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم . لازم به ذکر است این پست همراه با عکس نیوشا در بیمارستان خال خالی جزایر راسکلنیکف بود .

نویسنده : علی رفیعی ورنجانی