بتلفلید ۲۰۴۲ / درباره نسخه جدید بازی به همراه تیزر

بتلفیلد ۲۰۴۲ عنوان جدید ترین نسخه از این مجموعه است که به نظر می رسد رقیب جدی سری بازی های “call of duty” باشد . همواره کارگردانان این دو مجموعه در رقابت با یک دیگر ماجراجویی ها و نوآوری های خاص خود را داشتند ، اما این بار کارگردان “بتلفیلد” می خواهد همه رویای جنگ و هنر جنگیدن را به رخ بکشد . همانطور که در تیزر این بازی می بینیم در جایی خلبان هواپیما از هواپیما خارج می شود و با بازوکای دستی هواپیمای دشمن را منفجر می کند . این تیزر و نوع طراحی آن علاوه بر تعلیق عمیقی که برای گیمرهای ایجاد می کند نماینده نسل جدید بازیهای رئالیته + علمی تخیلی جنگی است .

بازی های رایانه ای به دلیل شخصیت بخشی مجازی به گیمر هنر هشتم شناخته می شوند . این ابژه به خودی خود هم کارآمد است و هم خطر ناک . اول آنکه شخص در بُعد زمان به طور فشرده ای در حال حرکت است و از شخصیتی که توسط گیم به دست آورده چیزی تجربه نمی کند بلکه تنها آن را به پایان می رساند . دوم آنکه تعلیق به وجود آمده توسط خود شخص اداره می شود و همواره می تواند به زمان پایان دهد یا آن را ثابت کند . البته ثابت کردن زمان در سینما نیز اتفاق می افتد اما آنچه در زمینه بازیهای رایانه ای دارای اهمیت است هیجانی است که پس از ثابت نگاه داشتن زمان در بازی کننده باقی می ماند این هیجان در سینما تبدیل به کاتارسیس می شود اما در بازی های رایانه ای و سینما و گیم یک هیجان کنترل نشده باقی خواهد ماند .

هرساله شرکت های معتبر سعی در بازسازی واقعیت و تلفیق آن با رویای ذهنی و ایده پردازی های آنچنانی دارند که این موضوع را می توان در سری بازی های جی تی ای به خوبی مشاهده کرد . حال در بازی “بتلفیلد” و یا “ندای وظیفه” واقعیت جنگ تبدیل به رویای جنگ و بازی می شود و جنگ به طرز خطرناکی جزئی از زندگی بازی کننده می شود و همواره خود را برای رویارویی با آن اماده می بیند ، در صورتی که تنها یک شلیک واقعی کلت کمری زمین تا آسمان با شکل بازی آن متفاوت است .

نویسنده : علی رفیعی وردنجانی

امیدوارم از تماشای تیزر این بازی لذت ببرید